שכונות, רחובות ואתרים

דקר

רחוב דקר ממוקם בשכונת רמת ורבר.

תחילתו ברח' ארלוזורוב וסופו ברח' מאפו.

הרחוב נקרא ע"ש צוללת ישראלית, שנרכשה ע"י חיל-הים הישראלי בבריטניה (יולי 1965), שופצה במספנת פורטסמות והועברה לשירות פעיל בחיל-הים (נובמבר 1967). לאחר סדרת אימונים הפליגה הצוללת לארץ ב-9 בינואר 1968 ועל סיפונה 69 אנשי-צוות, שבהם 11 קצינים. "דקר" עגנה יום אחד בגיבראלטר (15 ינואר 1968) והפליגה בחצות לחיפה. צוותה ביצע אימוני צלילה בנתיב שמצפון למלטה ומדרום לכרתים. היא עמדה להכנס לנמל חיפה ב-29 בינואר. ביום חמישי, 25 בינואר בשעה 12.02 נוצר קשר מקוטע שבטעות נחשב לקשר עם הצוללת. בשעה 8 בבוקר באותו יום צריכה היתה "דקר" לדווח למטה חיל-הים, ולא דיווחה. ההאזנה לצוללת הוגברה וקראו לה פעמים מספר. החלו חיפושים שהתרחבו וכללו כלי-שיט ומטוסים רבים של ארצות-הברית, בריטניה, יוון ולבנון. חיל-הים וחיל-האוויר של ישראל הופעלו במשימות סיור בים סוער ובמזג-אוויר קשה.
ב-30 בינואר קבע מרכז החיפושים בקפריסין שאין עוד סבירות שהצוות בחיים. למחרת המשיכה רק ישראל בחיפושים. אלה הופסקו ב-4 בפברואר, והצוללת הוכרזה כאבודה. שר-הבטחון, הרמטכ"ל ומפקד חיל-הים הודיעו על כך למשפחות. הרמטכ"ל מינה את האלוף ישראל טל לחקור בפרשה, אך מימצאי החקירה לא פורסמו מעולם. שר-הבטחון מסר הודעה לכנסת על אובדנה של הצוללת.

ביום שישי, ה-28.5.99 נמצאו וזוהו שרידי הדקר ע"י צוות חיפוש אמריקאי. מסע של שתי ספינות החיפוש יצא מקפריסין בחודש אפריל 1999. על אחת הספינות הותקן סונאר שהשתלשל בכבל באורך כ-5 ק"מ, שהעביר את הנתונים. ביום שני 24.5.99 נמצא חפץ מתכתי על הקרקעית. התמונות שהועברו ממצלמות הוידאו הראו בבירור את גוף הדקר, מבוקע במרכזו, כשזנבה בקרבת מקום, ואילו גשר הסיפון כ-200 מהגוף. בתאריך 28.5.99 זוהתה הדקר בוודאות, ע"י מפקדי צוללות בדימוס מחיל הים.
נמצא בשכונת רמת ורבר